У оквиру почетног пројекта „Маца” која се односи на маслачак стигли смо до крајњег продукта и назива пројекта „Сапун”. Истраживали смо биљке и биљни свет, упознали разне врсте цвећа и препознавали мирис.
Вртић Гуливер, мешовита група
На фотографијама су приказане просторне целине у нашем вртићу.
На последње две фотографије можете видети неке од продуката који су настали у пројекту „Аутомобили“.
Активност током рада на пројекту везаном за ,,Дрво”. Упознавање геометријских тела и облика по унапред припремљеној шеми. Одређивање старости дрвета (број годова).
Припремни предшколски програм – 4 сата
Половином септембра, уношењем провокације коре од дрвета и дрвених облица мања група деце се интересује како настаје папир и машина за прављење папира. Истражујући процес прављења папира и изглед машине уочавамо да децу у суштини занимају механизми. Сада трагамо и прикупљамо одговарајуће делове, организујемо и припремамо наше механизме.
Старија 1 група
У оквиру пројекта ,,Свако има своје место на планети” почели смо са опремањем посебне просторне целине која садржи разне мапе, енциклопедије, животиње, камење... Деца су учествовала у опремању прављењем дрвећа, доношењем камења, док су родитељи донели мапе (постер и подлоге). Настављамо да обогаћујемо просторну целину у складу са развијањем пројекта.
Средња група 2
Деца су уочила бубице у дворишту вртића и запитали смо се како можемо да им помогнемо. Одлучили смо се да их заштитимо од ветра и кише. Откривају термите у пању и прате њихово кретање и доносе им храну. Подстакнути сликама које су донели од куће (пројекат иде кући), деца предлажу да направимо склоништа од природних материјала. Прaве „Хотел за бубицеˮ. Договарају се шта се у хотелу све налази.
Средња група 1
Половином септембра уносимо „Ћилим“ као провокацију. Мања група деце почиње да коментарише на шта им ово личи и шта могу од „ћилима“ да праве. Неки од коментара су били: “Ко уђе у овај брод, спашава се“, „ Да би се „ово“ померало мораш да ставиш штап и скинеш мајицу“. Данима траје игра на „броду“. Откривамо да децу интересује брод као конструкција и оно што га покреће. Да би све ово учинили што реалнијим започињу израђивање „брода“ од ћилима, штапа, завесе и море (пластичне кесе)... Пројекат и даље траје.
Током разговора са васпитачем група дечака поставља питање „Зашто у вртићу нема тобоган за аутиће?“ Након овога деца почињу са цртањем плана за прављење тобогана за аутиће и лифта који би подизао аутиће на тобоган, користећи кутије, канапе, пластичне цеви, деца конструишу лифт, о проблемима на које наилазе дискутују са васпитачима и међусобно. На довршеном тобогану који је обележен бројевима, деца спуштају аутиће, мере до ког броја је аутић стигао (коју је раздаљину прошао) и бележе резултате на папиру.
Припремна предшколска група
Деца су се играла испод компјутерског стола и то су назвала пећином. Поставили смо им провокације у виду фотографија пећина. Мајка „експерт“ нам је пројектовала скицу пећине коју ћемо ми направити у дворишту вртића од рециклажног материјала.
Млађа група 3
На слици је резерват животиња настао током игре у соби предшколске групе, а у оквиру пројекта „Мапе“. Размишљали смо где бисмо све волели да стигнемо помоћу разних мапа и стигли смо до резервата.
Инсекти у стаклу су убачени као средство да се прошири игра прављења резервата у оквиру пројекта. Деца су их назвала новим становницима резервата, а лупе су биле прво средство које су узели за проучавање малих бубица.
На слици је део процесног паноа где се пројекат из куће вратио у вртић. На паноу су радови настали са децом и родитељима заједно. У питању је истраживање о резервату природе и животиња.
Предшколска група 1
Припремна предшколска група је у фази израде пројекта "Књига".
Девојчица је донела причу од куће "Алигатор вози авион" која је подстакла децу да наставе причу и тако започнемо израду наше прве заједничке књиге.