PU Vračar
Предшколска установа Врачар
Бјелановићева бр. 2
11118 Београд
Радно време
Понедељак - петак
7:00-15:00

У кризним ситуацијама као што је тренутна, у којој се и родитељи носе са стресом, деца могу одреаговати на различите начине, управо посматрајући родитеље, њихово понашање и целу ситуацију-из своје, дечије перспективе.

Помозите им тако што ће те умети да им приђете и адекватно, смиреним тоном у гласу, објасните све недоумице.

Неке од уобичајених реакција су: деца не желе да спавају или се чешће буде, теже се успављују, нервозна су и раздражљива, желе да спавају са одраслом особом у истом кревету. Могу се врло често жалити и на бол у стомаку или глави.Уколико је реакција таква да се љуте или екстрем-повуку се у свој свет, боје се да остану сама, немојте их одбацивати или се љутити на њих због таквих реакција.

То је заправо и једноставно, њихов одговор на новонасталу ситуацију.

 

ПРАТИТЕ ДЕЧИЈЕ РЕАКЦИЈЕ

Драги родитељи,

Молимо Вас да у оваквим и сличним ситуацијама будете стрпљиви и смирени, посебно у присуству Ваше деце.Колико год можете, немојте испред њих испољавати и показивати емоције типа: претерани страх и паника, јер деца “упијају” сваку Вашу емоцију.

До нас је да се они сада осете безбедно, у сваком смислу те речи.

Будите стрпљиви, послушајте њихову бригу уколико Вам се на нешто и сами пожале, посветите им време, утешите их, загрлите- НИКАКО НЕ ШТЕДИТЕ НА ЕМОЦИЈАМА!

Уколико плачу или на стресну ситуацију одговоре сузама, подржите их тада, нека осете да сте им ослонац.

 

Психолог

Гордана Бојовић

Неколико препорука:

 

  • Направите у договору са децом и визуелно представите ритам и распоред активности током целог дана, тако да деца могу лако да уоче шта је било, шта је актуелно и шта ће се  још дешавати до краја дана. Почните од јутарњих сати, нпр.  лична хигијена, сређивање собе, доручак, јутарња гимнастика, одредите време за слободне активности,  време за читање, заједничке активности ... 
  • Заједничка правила за организацију дана су јако важна, али веома важно да их доносите деца и ви заједно; 
  • Осмислите „мале ритуале“ којима започињете дан, типа шта би волели да раде тог дана; 
  • Уведите одређене ритуале за почетак и крај дана, који ће постати рутина и на које ће вас деца сигурно подсећати. Нпр. дан започињемо лаганим вежбама, јутарњом гимнастиком, а завршавамо причом пред спавање или слушањем лагане дечје музике, или оно што ћете са децом договорити и нека се све то нађе у вашем распореду активности који сте визуелно направили; 
  • Подржавајте све што деца ураде а вредно је - подржите са „ура“, „браво“, „звездом“ или „цветићем“, које ћете стављати на таблу у дечјој соби (звезде или цветиће изрежите од папира); тако ћете градити код деце позитивну слику о себи; 
  • Такође, направите визуелни подсетник, у сликама, порукама, упутствима.. за ситуације када дође до непожељних понашања, беса, агресије и сл. 
  • Нађите начин да током дана деца изразе како су се осећала. Могу то нацртати, па вам испричати ако и кад желе, или им понудите емотиконе(срећно, тужно, уплашено, љуто), да изаберу и кажу зашто су се баш тако осећали. Бићете у прилици да сазнате пуно о дечјим осећањима и да им помогнете у каналисању разних емоција; 
  • Као део свакодневне рутине нека свакако буде могућност да деца нешто изаберу или донесу одређену одлуку . Подразумева се да деца бирају од онога што је могуће – понудите им избор; 
  • Подстичите одговорност деце – дете треба да има  обавезу сходно својим могућностима, везано за спремање играчака, негу, хигијену, послуживање; 
  • Омогућите деци „миран кутак“ у стану, где ће моћи кад пожеле да се осаме баве активностима које су за њих смислене и важне у том тренутку, да читају, слушају музику... 

И не заборавите, породица је примарни и најважнији васпитач детета.

 

Овај приручник је настао као наставак сарадње логопеда и васпитача, са циљем што боље стимулације говорно-језичког развоја кроз примену говорних игара.

Логопед Мира Ристић

ПРЕУЗМИТЕ ПРИРУЧНИК

ПРЕУЗМИТЕ ПРЕЗЕНТАЦИЈУ

Најчешћи поремећаји говора и језика код деце у вртићу су:

  • дислалија
  • развојна дисфазија
  • муцање

ПРЕУЗМИТЕ ПРЕЗЕНТАЦИЈУ

Приручник је настао после једногодишњег рада васпитача. Уочена је потреба за додатном подршком васпитача у осмишљавању активности које доприносе правилном развоју говора код деце, не само предшколских, већ и млађих узрасних група.

Рад је приказан на XVІІІ пролећним сусретима „Васпитачи-васпитачима” у Врњачкој бањи, у месецу априлу 2013. године.

Захваљујемо се на подршци за објављивање овог Приручника: ПУ „Врачар” и директору, Емилији Ђурђевић.Техничка припрема и реализација: Нада Петровић и Данијела Алексић.

Реализатори: логопед Мира Ристић и васпитачи: Милена Вукомановић, Нада Петровић, Славица Живановић, Јелена Ставрић, Јасмина Јовић, Бојана Срејић.

Овај Приручник је осмишљен да даје неке нове идеје. Очекује се наставак и допуна овог Приручника, у циљу што боље стимулације говорно-језичког развоја.

Преузмите приручник

ОБЈЕКТИ

  • Вртићи
  • Јасле
  • Припремни предшколски програм